Tuesday, July 2, 2013

මුස්ලිම්, කතෝලික පිල්ලියක්


ඉස්ලාම් ත‍්‍රස්තවාදය ගැන තොරතුරු ඉදිරිපත් වෙන පොත්පත් විශාල ප‍්‍රමාණයක් තිබේ? මෙවැනි පොත්  කිසිවක් නිව්යෝක් සැප්. 11  ත‍්‍රස්ත ප‍්‍රහාරයට පෙර නොතිබුණි. ඊට පෙර සිදුවූයේ ඇමරිකාව රැඩිකල් ඉස්ලාම් සංවිධාන ගොඩනැගීමට උපකාර කිරීමයි. එබඳු සංවිධාන ඉරානයේ බිහි කරන ලදී. ඇෆ්ගනිස්ථානයේ රුසියානු හමුදා සමග සටන් කිරිම සඳහා පිහිටුවන ලදී. සැප්තැම්බර් 11 ප‍්‍රහාරයට පසුව ඉස්ලාම් ත‍්‍රස්තවාදය නමින් දෙයක් ජාත්‍යන්තරය නමැති කරලියට පැමිණුනි. නොයෙක් ලේඛකයෝ ඉස්ලාම් ත‍්‍රස්තවාදය ගැන පොත් ලියන්නට පටන් ගත්හ. චිත‍්‍රපට වැලක් ආවේය. මේ හැමෝම නින්දේ සිට අවදිවූවෝද? අවදිව සිටියේ නම් සැප්තැම්බර් සිද්ධියට පෙර ඉස්ලාම් ත‍්‍රස්තවාදය ගැන මොවුන් නොදුටුවේ ඇයි? ඇමරිකානු දේශපාලනය විසින් ලේඛකයන්, මාධ්‍යකරුවන්, කලාකරුවන් මෙහෙයවනු ලබන බවක් පෙනේ. එසේ නම් මොවුන් නිදහස් මාධ්‍යකරුවන්ද?

ඉස්ලාම් ත‍්‍රස්තවාදයේ  මැවුම්කරුවා සවුදියේ උපන් බින් ලාඩන් නමැත්තාය. ඔහු පූජකයෙකුට සමාන ජීවිතයක් ගෙවූවෙකි. බින් ලාඩන් දැක්වෙන වාර්තා චිත‍්‍රපටි නිපදවා තිබේ. ඒවායේ සිටින ලාඩන් තුවක්කුව රැගෙන පය ඔසවන්නේ දඩයක්කාරයෙකු මෙන් ඉවසිල්ලෙනි. ඉතා දරුණු ත‍්‍රස්ත ක‍්‍රියාවල සැලසුම්කරුවන් වූ ඉස්ලාම් ත‍්‍රස්තවාදීන්  හැමදෙනාම හැසිරෙන්නේ මීට සමාන අයුරෙනි. ඔවුහු ශාන්තුවරයින් මෙන් කතා කරති. සාමය, සාමය, අපේ අරමුණ සාමය, කියා කියති. මොවුන් ත‍්‍රස්තවාදී කටයුතු සඳහා ධනය උපයීමට මහා පරිමාණයේ  මත්ද්‍රව්‍ය ජාවාරම් හා ආයුධ වෙළඳාම ආදී විනාශකාරී ක‍්‍රියා සිදුකරන හැටි ත‍්‍රස්තවාදය ගැන පොත් ලියූවෝ පෙන්වා දෙති. එවැනි ක‍්‍රියාවකට ඇමරිකාවේ හෝ වෙනත් බටහිර රටක අධිකරණයකින් වරදකරුවන් බවට පත්වූ  පූජකයෝ සිටිති. මුස්ලිම් ප‍්‍රජාව මොවුන්ට වැඩි වැඩියෙන් ඇලූම් කරන්නට පටන්ගැනීම සාමාන්‍ය ස්වභාවයයි. ඔවුන් දෙවියන්ට වඩාත් සමිපවී ඇතැයි සිතන ප‍්‍රජාව ත‍්‍රස්තවාදීන් වීරයින් බවට පත්කර ගනිති. බින් ලාඩන්  බොහෝ ඉස්ලාම් අදහන්නන්ට වීරයෙකි. ලංකාවේ නැගෙණහිර පළාතේ ඇතැම් නගරවල බින් ලාඩන්ගේ රුව සහිත බැනියම් ඇඳගත් තරුණයින් හමුවේ.

මේ එක පැත්තකි. අනික් පැත්ත ප‍්‍රසිද්ධ නැත. ඉස්ලාම් ලෝකයෙන් ක‍්‍රිස්තියානි බටහිර පතුරු ගහන පොත පත, ලිපි ලේඛන නිරතුරුවම ප‍්‍රකාශයට පත් වේ. මේවායින් කෙරෙන්නේ ක‍්‍රිස්තියානි පාර්ශවය වර්තමානයේ සිදුකරන අපරාධ සහ ඔවුන්ගේ අතීත අපරාධ කතා එළි කිරීමයි. ඉස්ලාම් ලේඛකයින් පෙන්වා දෙන ආකාරයට රටවල් යටත් කළ මධ්‍යතන යුගයෙහි විසූ ක‍්‍රිස්තියානි පූජක සංහතියම ත‍්‍රස්තවාදියෝ වෙති. ස්පාඤ්ඤ හමුදා සමග ඇමරිකාවට ගිය කතෝලික බිෂොප්වරු මහා ජන සංහාර මෙහෙයවූ හැටි ඔවුහු විස්තර කරති. ‘විච් හන්ටින්’ නමින් යුරෝපා රටවල මෙහෙයවූ කාන්තා දඩයම ගැන හොඳ විස්තර ඉදිරිපත් කරන ලේඛකයෝ ලිංගික තෘප්තිය සඳහා කාන්තාවන් හිංසනයට ලක්කළ බිෂොප්වරුන්ගේ ලේඛන ඉදිරිපත් කරති. මෙලෙසින් මහා අපරාධ කළ  බිෂොප්වරු පවා ශාන්තුවරයින්ගේ ලැයිස්තුවේ සිටින බව කියති. ක‍්‍රිස්තියානි ආගමික සංවිධාන සාමයේ පරෙවියාට  මුවා වී කරන සැහැසිකම් පෙන්වා දෙමින් ඉස්ලාම් අදහන්නන් සන්නද්ධ කිරීම ඔවුන්ගේ පොත පතේ අරමුණයි. මොහොමඞ්තුමාගේ කඩුව සාමයේ සංකේතය බව ඔවුහු උගන්වති.

අරාබි හා වෙනත් භාෂාවලින් ක‍්‍රිස්තියානි ත‍්‍රස්තවාදය ගැන පොත් ප‍්‍රකාශයට ඉස්ලාම් ලේඛකයෝ ඒ ගැන යුරෝපීය භාෂාවලින් ලිවීමට උනන්දු නොවෙති. එම නිසා ඉස්ලාම් නොවන බොහෝ දෙනාට ඉස්ලාම් හඩ පැතිරෙන හැටි නොවැටහේ. දැන් දැන් ඇතැම් ක‍්‍රිස්තියානි මාධ්‍යකරුවෝ බෞද්ධ ත‍්‍රස්තවාදයක් ගැනත් ලියන්නට වෙහෙසෙති. ඊට හේතුව හැම ආගමකම ත‍්‍රස්තවාදයක් ඇති බව පෙන්වීමට ඔවුන්ට අවශ්‍යවීමයි. සීඇන්ඇන් ටෙලිවිෂනය ‘බුරුමයේ සටන්කාමී භික්ෂූන්’ මැයෙන් වාර්තා චිත‍්‍රපටයක් ඉදිරිපත් කළේය. මෙය නිපදවූයේ අරාබි සම්භවයක් ඇති මාධ්‍ය ශිල්පිනියකි. ඈ සටන්කාමීන් යයි පෙන්වන බුරුම හාමුදුරුවරු ඉස්ලාම් ආක‍්‍රමණිකයන්ගෙන් ආරක්ෂාවීමට වෙහෙසෙති. කිසිම භික්ෂුවක් අත තුවක්කුවක් හෝ වෙනත් ආයුධයක් නැත. (බුරුම) භික්ෂුන් වහන්සේලාට නින්දා කෙරෙන ලිපියක් පසුගියදා සුප‍්‍රකට ‘ටයිම්’ සඟරාවේ ප‍්‍රධාන ලිපිය ලෙස පළ විණි.

අන්තවාදීන් වශයෙන් ඇතැම් දේශපාලනඥයින් හා මාධ්‍යකරුවන් නම් කරන සිංහල හාමුදුරුවරුද අවි නොදරති. උන්වහන්සේලා ඉස්ලාම් හෝ ක‍්‍රිස්තියානි ආක‍්‍රමණිකයින්ගෙන් වෙහෙර, දායකයාඳ, භික්ෂුව හා සසුන ආරක්ෂා කරගැනීමට උත්සාහ දරති. මෙය අන්තවාදය නම් එය ඉස්ලාම් හා ක‍්‍රිස්තියානි අන්තවාදයට ප‍්‍රතිවිරුද්ධ ක‍්‍රියාවකි. එක් පක්ෂයක් ආක‍්‍රමණයට වෙහෙසේ. අනික් පක්ෂය ආරක්ෂාවීමට වෙහෙසේ.  

පෘතුගීසින්ට රට අල්ලාදීම සඳහා ඔත්තුකරුවන් වශයෙන් ලංකාවට පැමිණි කේරල පූජකවරු නමින් ඉදිවුන මහා පාසැල් ලංකාවේ තිබේ. පෘතුගීසීන් සමග සටන් කර මියගිය වීරයින්ගේ මීමුණුපුරන්ට පවා මේ පූජකයන් ජාතික වීරයින් වශයෙන් සලකන්නට සිදු වී තිබේ. නමුත් රට ජාතිය ආගම රැුකගැනීම සඳහා කටයුතු කළ භික්ෂුන් වහන්සේලා ගැන ඔවුහු නොදනිති. මෙවැනි භික්ෂූන් දෙතුන් දෙනෙකුගේ නම් ඉතිහාස පොත්වල එහෙන් මෙහෙන් සඳහන් වේ.  මෙවැනි එක් හිමිනමක් පිළිබඳ තොරතුරු ඇනකොන්ඩාට කියවන්නට ලැබුණි. ඒ බි‍්‍රතාන්‍ය යටත් විජිත කාර්යාලයේ ලියවිල්ලක් මගිනි. එහි සඳහන් වන ලෙසට  කුඩාපොළ හාමුදුරුවන්ට වෙඩි බිඳීමට පෙර  උන්වහන්සේ, සොරෙක් - තක්කඩියෙක් - දුස්සීලයෙක් බව කියමින් කියමින් අඩබෙර ගස්සවා ඇත. වර්තමානයේ ඇතැම් මාධ්‍ය මගින් කරන්නේ මීට සමාන ක‍්‍රියාවකි. සිංහල ජාතිය හා  බුදුසසුන රැක ගැනීම සඳහා වෙහෙසෙන  භික්ෂුන් වහන්සේලාට ඍජුව මෙන්ම වක‍්‍ර මාර්ගවලින් පහර ගසති. යුද්ධය පවතින කාලයේ යුද්ධ හමුදා ඇඳුම්වලින් සැරසී උතුරට වැඩිය භික්ෂුන් වහන්සේලා සිටිති. ඒ යුද්ධ කිරීමට නොවේ. නමුත් මෙවැනි ගමනක යෙදුණු භික්ෂුවකගේ ඡුායාරූපයක් සොයාගෙන කිසියම් රූපවාහිනී නාලිකාවක් මගින් ‘ඔබ වහන්සේ භික්ෂුවකට සුදුසු ක‍්‍රියාවක් කළේ දැ’යි ප‍්‍රශ්න කිරීමට කිසියම් නිවේදිකාවකට පුළුවන.

දැ හිතැති ක‍්‍රියාශීලී භික්ෂූන් දුස්සීලයන් බව පෙන්වා බෞද්ධයින්ගෙන් බිඳවීමට හා සමාජයේ අපහාසයට ලක්කිරීමට ඇතැම් මාධ්‍යකරුවෝ වෙහෙසෙති. මෙවැනි මාධ්‍යකරුවන්ගේ තනතුරු ඉහළයාම් සිදුවන්නේ දක්ෂ අයුරින් එම කටයුත්ත කළ විටයි. මෙවැන්නන්ට  ඉස්ලාම් හෝ ක‍්‍රිස්තියානි ආගම්වලට සම්බන්ධ බුදුසසුන ආක‍්‍රමණයේ යෙදෙන පූජකයින් විවේචනය කිරීමට නුපුළුවන. ඔවුන්ගේ රස්සාව එය නොව, රට, ජාතිය, ආගම වෙනුවෙන් ක‍්‍රියාකරන භික්ෂුව නින්දාවට ලක්කිරීමය.
ගුවන්යානාවල අතින් කෑමක් නැති නිසා අත් හෝදන භාජන නැත. ඇමරිකාව වැනි රටවල ජීවත්වන්නෝ ආහාර ගැනීමේදී හැදී ගෑරුප්පු හෝ කෝටු (චොප්ස්ටික්ස්) භාවිතා කරති. එබැවින් භික්ෂුවක් වුව ගුවන්යානාවක ගමන් කරද්දී හැන්දෙන් ගෑරුප්පුවෙන් හෝ කෝටුවෙන් වළඳති. ජාතික කාර්යයක යෙදෙන භික්ෂුවක් ගෑරුප්පුවකින්  දන් වළඳන හැටි දැක්වෙන ඡුායාරූප මෑත කාලයක වෙබ් අඩවි හා ෆේස් බුක් මගින් ප‍්‍රචාරය කෙරුණි. ඡුායාරූපවලට යටින් ‘සිංහල සංස්කෘතිය ඉවරයි’ කියා ලියා තිබුණි.

සිංහල ජාතියේ හා බුදුසසුනේ යහපත සඳහා වෙහෙසෙන භික්ෂූන්ගේ වැරදි ඉදිරිපත් කරන්නෝ, සිංහල මව්වුරුන් බලහත්කාරයෙන් ගබ්සා කිරීමේ වැඩපිළිවෙල මෙහෙයවන පූජකවරුන් ගැන නොදන්නවුන් මෙන් සිටිති. ආගමික ව්‍යාපාර කරන පූජකවරු ගැන නිහඩ වෙති. බෞද්ධ පසුගිය වසරේ මොරටුවේ ළමා නිවාසයක් පවත්වාගෙන ගිය ඉන්දියානු පූජකවරියක් අත්අඩංගුවට පත්වුණි. ඒ බරපතල නීති විරෝධි ක‍්‍රියා කිහිපයක් සම්බන්ධයෙනි. එතුමිය නිදහස් කරන්නැයි කී කාදිනල් මැල්කම් රංජිත්තුමා එසේ නොවුණොත් රාජ්‍ය උත්සව වර්ජනය කරන බවට  අනතුරු හැඟවීය. ඒ මන්දැයි කාදිනල්තුමාගෙන්  ප‍්‍රශ්න කළ එකම මාධ්‍යවේදියෙක්වත් නැත. අත්අඩංගුවට ගත් පූජකවරිය වෙත ගොස් ‘ඔබ වරදක් කළා දැ’යි ඇසූ මාධ්‍යවේදියෙක් නැත.

දිවි නසා ගැනීම අපරාධයකි. එමෙන්ම සිරුරට දුක්දීමත් අපරාධයකි. නමුත් මහායානික දාර්ශනිකයෝ යහ පරමාර්ථයක් සඳහා ජීවිතය පූජා කිරීම බෝසත් ක‍්‍රියාවක් බව පෙන්වූහ. බඩගින්නෙන් පසුවෙන යාචකයෙකුට සිය සිරුර දන්දීම ගැන කියවෙන සස ජාතකය ස්ථිරවම මහායානික කතාවකි. ජෛන දහම සිරුරට දුක්දීම පමණක් නොව අධික ලෙස දුක් දී නිරාහාරව මිය යාම යහපත් ආත්මයක් ලබාගැනීමට මගක් බව උගන්වයි. අදටත් ඇතැම් ජෛන පැවිද්දන් ජීවිතය කෙළවර කරගන්නේ ආහාර පාන නොගෙන භාවනා කරමින් මියයාමෙනි. ජෛන සසුනට ඇතුළු වන පුද්ගලයාගේ හිස බූගෑමක් නොකරයි. කෙස් ගසින් ගස අදිමින් උදුරා දමයි. 

දැන් තවත්  උදාහරණයක් ගනිමු. මහත්මා ගාන්ධි අගයන්නෝ ලංකා දේශපාලන සමාජයේ සිටිති. ඔවුන් ගාන්ධිගේ උපවාස ක‍්‍රමය පිළිගනිති.  ගාන්ධිගේ අවිහිංසා උපවාසය කුමක්ද? ආහාර පාන නොගෙන සිරුර මරණයට සූදානම් කිරීමයි. ලංකාවේ ඇමතිවරයෙක් මෑත කාලයක මේ ක‍්‍රමය අනුගමණය කරමින් කොළඹ නගරය මැද උපවාසයක් කළේය. උපවාසය යනු අනුන්ට දුක් නොදී තමන්ගේ සිරුරට දුක් දීමකි. සිරුර, විඤ්ඤාණය දරාගෙන සිටින උපකරණයක් බඳුය. සිරුරට දුක්දීම හෝ දිවිඅවසන් කරගැනීම යන දෙකම සිරුරට නොව මනසට දැනෙන දේය. (බුදුන් වහන්සේ සිරුරට දුක්දීමත් දිවි තොර කරගැනීමත් දෙකම අනුමත නොකළහ) ගාන්ධි මග යා යුතුයි කියන්නෝ සිරුරට ගිනි තබාගත් භික්ෂුවට නින්දා කරති. මෙය දෙබිඩි ක‍්‍රියාවකි.

පසුගිය මාසයේ බෝවත්තේ හාමුදුරුවෝ සිරුරට ගිනි තියාගෙන අපවත් වූහ. උන්වහන්සේ සිරුරට ගිනි තබාගැනීම පාරමිතා පිරීමක් බව ඇතැම් භික්ෂුණ් වහන්සේලා පවසා තිබුණි. පාරමිතා යනු කුමක්දැයි පහසුවෙන් විස්තර කිරීමට නොහැක. ඇනකොන්ඩා දන්නා විදිහට දිග්නාග හිමියන්ගේ ‘න්‍යාය ප‍්‍රවේශය’ නැමැති දාර්ශනික ග‍්‍රන්ථයේ මෙම විෂය සාකච්ඡුාවට භාජනය වේ. වෙබ් සක්විත්තන් ඇතුළු බොහෝ දෙනා ‘න්‍යාය ප‍්‍රවේශය’ නොදනිති. බුදුදහම මනාව දන්නා පුද්ගලයන් මෙන් රඟපාමින් ‘ධර්මය’ නාමයෙන් බොරු ඉදිරිපත් කරමින් ගිනි තබාගත් භික්ෂුවට ගරහති. සමහරුන් ඇමරිකාවට විරෝධය පළකරමින් වියට්නාමයේ ක්වාන් ඩක් හිමියන් සිරුරට ගිනි තබාගැනීම අගයා තිබේ. ඒ ඔවුන් කොමියුනිස්ට්කාරයින් බැවිනි.

ලංකාවේ කොමියුනිස්ට්වාදී නායකයින් තරම් කුහකයින් පිරිසක් තවත් නැති බව ඇනකොන්ඩාගේ විශ්වාසයයි. දැනට ලංකා දේශපාලනයේ සිටින දැවැන්තම මාක්ස්්වාදියාගේ පුතා ඇමරිකාවේ සිටී. සහෝදරයා ජපානයේ මහා ව්‍යාපාරිකයෙකි. ‘අධිරාජ්‍යවාදය භංගවේවා’ කියමින් මොරදෙන මෙවැනි මාක්ස්වාදී ඇන්ජී ඕකාරයින්ට රැවටෙන සුළු පිරිසක් තවමත් රටේ සිටිති.

ලංකාවේ මාක්ස්වාදී නායකයින් කුහකයින් වීමට ප‍්‍රධාන හේතු ගණනාවකි. එයින් එකක් ආරම්භයේ සිටම මාක්ස්වාදී නායකයින් තානාපති කාර්යාල නිසා ජීවත්වන පිරිසක්වීමයි. ඇතැම් බටහිර තානාපති කාර්යාල ඔවුන්ට වෙනත් අන්දමට උපකාර කරමින් කොමියුනිස්ට් රටවලට සේවය කරන්නන් තමන්ගේ ඔත්තුකරුවන් කරගති. ඩබල්ගේම්වලට පුරුදු වූ මාක්ස්වාදීහු ක‍්‍රිස්තියානි සංවිධානවලටත් සේවය කරන්නට වූහ. එබැවින් ලංකාවේ මාක්ස්වාදී ව්‍යාපාරය උපතේ සිටම බුදුසසුනට හා සිංහල ජාතියට විරුද්ධව කටයුතු කළේය. අදටත් ඔවුහු ඒ මගම යති.





5 comments:

  1. ඔයාගේ ලිපිය හරි අපූරු ලිපියක් කියන්නේ එකපාර විවිධ දේවල් ගොඩක් කතාකරලා තියෙනවා.හරියට ලිපි ගොඩක හැඳින්වීම් ගොඩක් එකතු කරලා තනි ලිපියක් ලිව්වා වගේ.ඉතිං කොයි එකට අදහස් දක්වන්නද කියලා හිතන්න අමාරුයි.ඔයා ඔය කියන පොත මොකක්ද?ඒකේ ඇතුලත් ඔය භික්ෂුවගේ දිවි නසා ගැනීම හරි කියන කොටස දාන්න පුලුවන්ද?මොකද ඔය ක්වාන් ඩක් හාමුදුරුවන්ගේ දිවි නසා ගැනීමත් අපිට හරි කියන්න බෑනේ.

    ReplyDelete
  2. samahara hamuduruwaru anaconda kiyanawa wage boruwata bana dannawa wage rangapaanwa. samaharu ikmankaree wedi. ewagen hatura ayutu prayojana gannawa. munnanselata ei api patwela inna anatura penenne natte? anacondata stuti apita harawat yamak kiyawanna denawata.

    Rasika

    ReplyDelete
  3. කරුණු කාරණා මනාව කැටි කරගත් ලිපියකි. මීටත් වඩා දීර්ඝ විස්තර සහිතව පොස්ටුවක් දැම්මානම් මැනවි.

    ReplyDelete
  4. Anacondata ape acharaya. meeta wada wegen liyanna barida machan?

    No Dutu Gamunu

    ReplyDelete

අදහස් දක්වන්න